lördag 25 juni 2011

Småtröjor




Vännerna A och A har fått smått och då kvalar dessa in i kategorin "borde-få-något-stickat".
Och själv är jag känd att ibland ingå i kategorin "det stickade är för litet när det väl är färdigt".
Men nu tror jag att jag framförallt imponerat på mig själv och stickade klart två små koftor innan barnen börjat skolan. Jag valde mönster med omsorg, det enda som krävde att man skulle sy var två små hål under ärmarna (och i värsta fall är det  ngt man kan strunta i - inbyggd luftkonditionering är väl inte så illa) och knapparna.
Garnet har tidigare haft ett annat liv - de skulle bli en väst eller vad det nu var som inte blev så bra. Så, redan stickat och tvättat garn är ju perfekt till små människor. Och enligt hörsägen så passar de små koftorna de små damerna.

Mönster: Garnstudio 0-684 (långa ärmar)
Garn: Drops Merino Extra Fine från Garmstudio färg 01 /natur
Knappar: Den lokala knappleverantören = knappkrukan hemma

1 kommentar:

  1. Bra jobbat! Någon gång ska man ju imponera!

    SvaraRadera